اخبار هیدرافغانستانحوادثگزارش

کشته شدن ۲۱ تن در سیلاب‌های اخیر

بر اساس گزارش رسانه‌ها، بر اثر بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، بخش زیادی از مزارع، راه‌ها، سرک‌ها و خانه‌های مردم در مناطق مختلف تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از رادیو آزادی وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث می‌گوید که بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در مناطق مرکزی، جنوب و غرب افغانستان ۲۱ نفر کشته شده است.

محمداسلم سیاس، معاون وزارت دولت امور رسید‌گی به حوادث  گفته است که «از ولایات هرات، غور و غزنی در مجموع تلفات ۲۱ نفر گزارش شده ‌است. از ولایت هرات که ۹ نفر ناپدید گزارش شده بود، خوشبختانه ۷ نفر آن پیدا شده‌اند. متأسفانه بازهم در جملۀ تلفات انسانی سه کودک (دو پسر و یک دختر) تلف شده‌اند و همچنین ۷ نفر در ولایت غور از بین رفته‌اند.»

آقای سیاس گفته است که ۲۲۱ خانه نیز تخریب شده است. همچنین وی می‌گوید که این سیلاب‌ها در برخی ولایت‌ها بسیاری از راه‌ها، سرک‌‌ها و زمین‌های کشاورزی و کانال‌ها را از بین برده است.

در این حال غلام‌ناصر خاضع، والی غور امروز در یک کنفرانس خبری گفت: «بی‌حساب اراضی زراعتی زیر آب شده که کاملاً کشت و زراعت مردم از بین رفته، سربندها، جوی‌ها، نهرها و راه‌های مواصلاتی تخریب شده که از حساب بیرون است. این نیازمندی به کمک‌های عاجل نهادهای ملی و بین‌المللی را دارد.»

در این میان، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گزارشی را درباره وضعیت بشری ناگوار در افغانستان منتشر کرده است. در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که پیش از سرازیر شدن این سیلاب‌ها حداقل ۶ اعشاریه ۳ میلیون کودک افغانستانی به علت خشک‌سالی به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

سازمان ملل متحد در این گزارش می‌گوید که نزدیک به ۳۰۰ هراز افغانستانی به علت خشک‌سالی بی‌جا شده‌اند.

به گفته این سازمان، خشک‌سالی پی‌در‌پی و اکنون باران‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها افغانستانی‌ها را در وضعیت بد بشری قرار داده‌ است.

دکمه بازگشت به بالا