اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

دکتر عبدالله: کشتار مردم ما هیچ توجیه مذهبی و سیاسی ندارد

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ عبدالله عبدالله در «ویدیو کنفرانس» «چالش‌ها و فرصت‌های مذاکره با طالبان» که به میزبانی انستیتوت صلح آمریکا برگزار شده بود، گفت: فرصت پیش آمده برای برقراری صلح در افغانستان یک فرصت بی‌نظیر و تاریخی است و دو طرف باید موانع و چالش‌ها را از پیش‌رو بردارند و به مذاکرات مستقیم روی آورند.

عبدالله اضافه کرد، با توجه به متغیرهای مختلف داخلی، منطقه‌ای و جهانی، همه طرف‌ها اجماع دارند که بحران فعلی راه‌حل نظامی ندارد و پایان درگیری و کشتار نیازمند یک توافق سیاسی جامع و پایدار است.

براساس اعلامیه‌ دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله عبدالله تاکید کرد: «با صراحت می‌گویم که کشتار مردم افغانستان به‌ویژه زنان، جوانان و کودکان در میدان جنگ، روستاها، شهرها، مساجد و حتا شفاخانه‌‌ها، هیچ توجیه مذهبی و سیاسی ندارد.»

وی علاوه کرد، اکنون تلاش‌ها برای رهایی زندانیان، آماده‌سازی هیئت مذاکره‌کننده، به حداقل رساندن خشونت‌ و رسید‌گی به بحران ناشی از ویروس کرونا و جلب توجه کشورهای منطقه و جهان برای موفقیت روند صلح متمرکز است.

عبدالله عبدالله اظهار کرد: «روند صلح با انعطاف‌پذیری و گذشت یک طرف منازعه هم به نتیجه نمی‌رسد، بلکه ضروری است که دوطرف خویشتن‌داری و انعطاف نشان دهند. افزایش خشونت در آستانۀ آغاز مذاکرات بین‌الافغانی یک خبر مثبت نیست.»

دکمه بازگشت به بالا