اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

دکتر عبدالله از توافق سیاسی با دکتر غنی سخن گفت

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ دکتر عبدالله، رئیس تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی در فیس‌بوک خود نوشته است که در مذاکرات با محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان برای تشکیل حکومت به پیشرفت‌هایی دست یافته است.

آقای عبدالله، نوشته است: «به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که در این مذاکرات به پیشرفت‌هایی دست‌ یافته‌ایم. روی اصول توافق‌های صورت گرفته است و اکنون کار روی جزئیات و نهایی‌سازی توافق میان دو طرف ادامه دارد.»

در عین حال، دکتر عبدالله ابراز امیدواری کرده است که باتوجه به بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، نیاز به تأمین صلح دایمی، اتحاد و هم‌سویی ملی برای مقابله با مشکلات امنیتی و اقتصادی، توافق سیاسی هرچه‌ زودتر نهایی شود.

این در حالی است که سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در پیوند به چالش‌های سیاسی، روز گذشته گفته بود که به زودی ممکن تنش‌های سیاسی بن دکتر عبدالله و رئیس جمهور خاتمه خواهد یافت. به گفته وی، تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی جربان دارد و تا چند روز بعد طرفین به توافق خواهند رسید و آقای عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را برعهده خواهد گرفت.

اختلافات میان دکتر عبدالله و اشرف غنی از انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان تاکنون همچنان ادامه دارد. کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده اعلام کرد اما دکتر عبدالله از پذیرش آن سر باز زده است.

دکمه بازگشت به بالا