اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانگزارش

افزایش ۳۰درصدی حضور زنان در اداره‌های حکومتی افغانستان

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ آقای صالح پس‌ازظهر امروز دوشنبه (۱۶سرطان) در توییتی نوشته است که ایجاد معاونت ویژهٔ زنان در هر ولایت، بخشی از اصلاحات ساختاری حکومت برای توانمندسازی بیشتر زنان است.

او تاکید کرد که این سهمیهٔ زنان است و باید هرچه زودتر در ۳۴ولایت اجرا و انجام شود. به گفته وی درصورت نیاز، یک زن به‌عنوان والی نیز تعیین خواهد شد.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست‌ جمهوری نیز می‌گوید ایجاد معاونت ویژهٔ زنان در ولایت‌ها به معنای آن نیست که زنان نمی‌توانند والی شوند.

او در توییتی افزود: «در کنار یک والی زن یا مرد، یک معاون ولایت به گونهٔ حتمی از قشر زن تعیین خواهد شد.»

ایجاد معاونت ویژهٔ زنان در ولایت‌ها با استقبال گرم شماری از شخصیت‌های سیاسی و زنان افغان روبه‌رو شده است.

متین بیگ، مشاور ارشد رئیس ‌جمهور در امور سیاسی و مردمی با نیک و به‌جا دانستن این اقدام حکومت، تاکید کرد که تغییر ساختاری در بدنهٔ ولایت‌ها و نقش برجستهٔ زنان در تصمیم‌گیری ادارات محلی، گامی مثبت در حکومت‌داری پنداشته می‌شود.

به گفتهٔ متین بیگ، معاونت‌های کنونی امور اجتماعی که چندین خانم در راس آن هستند باعث تغییرات مثبت و حضور پررنگ زنان در تصمیم‌گیری‌ها شده است.

با تلاش‌های رهبران سیاسی حکومت، طی چند سال اخیر برای افزایش حضور زنان به ۳۵ درصد، اکنون آن‌ها موفق شده‌اند حضور زنان را در حکومت به ۳۰ درصد افزایش دهند.

دکمه بازگشت به بالا