اخبار هیدرافغانستاناقتصادیشهروندانگزارش

زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال ۳۵۰ خانواده بیجاشده در ولایت سرپل

برای ۳۵۰ خانواده بیجاشده در ولایت سرپل به ازای هر خانواده ارزش ۲۵۰ دالر وسایل کار خریداری و زمینه اشتغال آنان فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انبیر، با خریداری وسایل کار و ایجاد زمینه اشتغال به ارزش ۲۵۰ دالر برای هر خانواده بیجاشده در ولایت سرپل، زمینه کار برای آنان فراهم خواهد شد.

در همین حال  ریاست کار و امور اجتماعی سرپل از راه‌اندازی دوره‌های آموزش حرفه برای ۳۹۰ تن از بیجاشدگان در این ولایت خبر می دهد.

انجنیر عبدالاحمد، رئیس امور مهاجرین سرپل می‌گوید برای ۳۵۰ خانواده بیجاشده در مرکز این ولایت از طریق دفتر حمایه اطفال به ازای هر خانواده به ارزش ۲۵۰ دالر وسایل کار خریداری شده است تا آنان بتوانند صاحب کار شوند.

محمدنور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل با موثر دانستن این اقدام خواستار توجه بیش‌تر نهادهای مددرسان و حکومت برای ایجاد زمینه اشتغال در این ولایت شد.

از سویی هم رمضان‌علی حسینی، رئیس کار و امور اجتماعی سرپل می‌گوید که برای ۳۹۰ تن از بیجاشدگان  دوره‌های آموزش حرفه در مرکز و ولسوالی‌های گوسفندی، سانچارک و صیاد راه‌اندازی شده است.

به گفته او تطبیق این برنامه نزدیک به ۹ میلیون افغانی هزینه دربر داشته است.

اعضای شورای ولایتی سرپل می‌گویند ۲۵۰۰ تن از فارغان دانشگاه در این ولایت بی‌کار هستند و دولت باید برای آنان اشتغال‌زایی کند.

دکمه بازگشت به بالا