اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

شماری از صرافان و کسبه‌کاران بلخ به مسدود شدن ذخایر ارزی افغانستان اعتراض کردند

شماری از صرافان و کسبه‌کاران ولایت بلخ از مصادره پول‌ ملی افغانستان توسط امریکا انتقاد می‌کنند و آن را ستم نابخشودنی بر شهروندان افغانستان می‌دانند.

آنان در یک راهپیمایی اعتراض‌آمیز می‌گویند که امریکا حق مصادره پول مردم افغانستان را ندارند و باید هر چه زودتر ذخایر ارزی افغانستان از سوی امریکا آزاد شود.

معترضان در برابر دفتر یوناما در مزارشریف گرد آمدند و خواهان لغو دستور رییس جمهور امریکا برای بسته کردن ذخایر ارزی افغانستان شدند.

صدها تن از صرفان و کسبه کاران در واکنش به فرمان رییس جمهور آمریکا مبنی بر مصادره بیش از سه ملییارد دالر از ذخایر ازری افغانستان همچون غرامت برای قربانیان یازده هم سپتمبر انقتاد کرده اند و دست به اعتراضات گسترده زدند.

اعتراض‌کنندگان در واکنش به این تصمیم جو بایدن می‌گویند که اگر آمریکا خواهان غرامت است باید از طراح اصلی حمله یازدهم سپتامبر بگیرد نه از حق مردم افغانستان.

اعتراض‌کنندگان از کنار درب یگانه مارکیت تبادله ارز در شهر مزارشریف آغاز و دفتر یوناما بیش از یک کیلومتر راهپیمایی کردند. معترضین خواهان آزادسازی بی‌قیدوشرط ذخایر ارزی افغانستان شدند.

هم‌زمان با این، شماری از صرافان و کسبه‌کاران در برخی از ولایت دیگر دست به اعتراض زدند و خواهان رهایی ذخایر ارزی کشور شدند.

  • مرتضی صمیمی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا