اخبار هیدرافغانستانشهروندانگزارش

توزیع مواد غذایی توسط بنیاد کودک افغانستان به نیازمندان در بلخ

مریم کریمی، مسئول بنیاد کودک افغانستان در ولایت بلخ می‌گوید این کمک‌ها توسط این بنیاد برای خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع شده است.

به گفته خانم کریمی این کمک‌ها شامل آراد، برنج و روغن می‌شود.

سویتا همسرش را از دست داده و دارای چهار فرزند است. او زندگی را به سختی می‌گذراند. سویتا می‌گوید که آرد و نان کافی برای سیر کردن شکم فرزندانش ندارد و اکنون بسیار خوشحال است از این‌که از کمک‌های این بنیاد بهره‌مند شده است.

او از بازرگانان و سرمایه‌داران می‌خواهد تا به نیازمندان کمک کنند.

«بازمحمد» سرپرست یک خانواده هشت نفری است و زندگی خود را با کفاشی (رنگ کردن بوت) می‌گذارند. بازمحمد می‌گوید با قرنطینه شهر از کار کردن باز مانده است و نانی برای خوردن در خانه ندارد.

او می‌گوید امروز به علت نداشتن پول توانایی انتقال کمک‌های دریافتی به خانه خود را ندارد. بازمحمد نیز می‌گوید که سرمایه‌داران باید در این شرایط دشوار به نیازمندان کمک کنند.

رحیمه، بانوی دیگری است که همسرش را براثر سرطان از دست داده است. او می‌گوید که پس از مرگ او تمام مشکلات زندگی را به تنهایی بردوش کشیده است و پس از آن همواره به علت نداشتن امکالات ضروری زندگی در عذاب بوده است.

رحیمه با ابراز خرسندی از کمک‌های بنیاد کودک، از دولتمردان می‌خواهد تا برای بهبود شرایط زندگی نیازمندان برنامه‌ریزی کنند.

افغانستان از کشورهایی است که بیشترین جمعیت آن زیر خط فقر به‌سر می‌برند و گسترش ویروس کرونا نیز بر شدت فشار بر آنان افزوده است. خانواده‌های نیازمند در بلخ از بازرگانان می‌خواهند تا در این شرایط ناگوار به آنان کمک و مساعدت کنند.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا