اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

رهبر طالبان: قوانین غیراسلامی به‌هیچ‌وجه در افغانستان اجرا نخواهد شد

ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با اظهار اینکه به خارجی‌ها اجازه مداخله در امور افغانستان را نخواهد داد، تأکید کرد قوانین غیراسلامی به‌هیچ‌وجه در کشور اجرا نخواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از انتخاب؛ «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان در یک فایل صوتی منتشرشده می‌گوید هرگز اجازه نخواهد داد قوانین غیراسلامی در افغانستان اجرا شود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه با انتشار این فایل صوتی می‌گوید این اظهارات آخوندزاده هنگام سخنرانی نماز عید سعید فطر در مسجد جامع قندهار ایراد شده است.

رهبر طالبان می‌افزاید یکی از وظایف این گروه، اجازه ندادن به مداخله در مسائل داخلی نظام کنونی است. وی در اظهاراتش می‌گوید: «به الله این وعده را کردیم تا یک قانون کفر هم در افغانستان جایی پیدا نکند، کاری را که اسلام را به خطر می‌اندازد و اسلام را از بین می‌برد و یا خلاف اصول اسلامی باشد، قطعاً انجام نمی‌دهیم».

وی با تأکید بر ساختار حکومت اسلامی می‌افزاید: سیاست سالم، حکومتداری بربنیاد شریعت، حفظ شریعت اسلامی و جاری کردن حدود در حکومت اسلامی واجب است.

رهبر طالبان در بخش دیگری از سخنانش نیز تصریح می‌کند اگر احکامش براساس شریعت نباشند، نباید اجرا شوند.

آخوندزاده می‌گوید: «حکم من زمانی قابل اعتبار است که موافق با شریعت باشد، اگر مخالف شریعت بود، کسی اطاعت نکند. در صورت که مخالف شریعت نباشد، این اطاعت از امیر نیست، این اطاعت از الله است».

دکمه بازگشت به بالا