اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

ایندیپندنت: مرسی بیش از ۲۰ دقیقه روی زمین افتاده بود

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از پارس تودی، عبدالله الحداد که پدر و برادرش همراه با مرسی در دادگاه محاکمه می‌شدند به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: شاهدان عینی به من اطلاع دادند هیچ‌یک از نگهبانان و نیروهای امنیتی بابت اتفاقی که برای مرسی رخ داد، ناراحت نشدند و هیچ تمایلی به کمک به او نشان ندادند.

الحداد افزود: رها کردن مرسی به حال خود عمدی بود و اولین کاری که نگهبانان پس از فریادهای دوستان مرسی انجام دادند این بود که خانواده او را از دادگاه بیرون کردند.

روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت گفته‌های الحداد را شخص دیگری نیز تأیید کرده است اما وی بنا به دلایل امنیتی نخواسته نامش فاش شود.

این منبع به ایندیپندنت گفته است تا ۲۰ دقیقه پس از افتادن مرسی کف قفس شیشه‌ای و فریادهای کمک‌خواهی دوستان او، پلیس هیچ واکنشی نشان نداد و آمبولانس نیم ساعت بعد رسید.

سازمان ملل متحد و چند نهاد حقوق بشری آغاز تحقیق مستقل درباره مرگ محمد مرسی و شرایط او در زندان را خواستار شده‌اند و اخوان المسلمین مصر نیز مرگ محمد مرسی را ترور خوانده و خواستار تحقیقات بین‌المللی شده است.

محمد مرسی در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ با کسب ۵۱٫۷۳ درصد آرای مردم به ریاست جمهوری انتخاب شد اما یک سال بعد در سوم جولای ۲۰۱۳ پس از چند روز ناآرامی، با کودتای ارتش مصر عزل و سپس زندانی شد.

مرسی سپس به جرم تحریک خشونت میان نیروهای امنیتی و معترضان به ۲۰ سال زندان و به جرم سازماندهی حمله به یک زندان در سال ۲۰۱۱ که باعث فرار هزاران زندانی از جمله خود او شد به اعدام محکوم شد.

دکمه بازگشت به بالا