اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

رسول باوری: افغانستان خواهان حفظ روابط دوستانه با ایران است

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ محمدرسول باوری، معاون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان می‌گوید که در چارچوب روابط دوستانه و برادرانه کابل و تهران، در جستجوی راه‌هایی هستیم تا حوادثی همچون هریرود و یزد تکرار نشود.

چندی پیش براساس گزارش‌ رسانه‌ها، تعدادی از مهاجران افغانستانی توسط مرزبانان ایران به رودخانه هریرود انداخته و جمعی از آنان جان باختند و همچنین براثر تیراندازی پولیس ایران به موتر حامل مهاجران افغانستان چند تن از آنان زخمی و چند تن دیگر کشته شدند.

این حوادث باعث اعتراضات بسیاری توسط شهروندان افغانستان در داخل و خارج از کشور شد؛ گفته می‌شود بخشی از سفر هیئت عالی‌رتبه افغانستان به تهران بررسی این رویدادها و چاره‌اندیشی برای جلوگیری از تکرار آن را تشکیل می‌دهد.

باوری که با محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان به تهران رفته است در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های ایران، ضمن تأکید بر نقش رسانه‌های ایران و افغانستان، خواستار حفظ روابط دوستانه و نزدیک دو کشور شد.

او افزوده است که افغانستان و ایران پیوندهای مشترک زبانی، دینی، فرهنگی و اقتصادی دارند و این رسالت رسانه‌ها است تا با استفاده از این پیوندها روابط دو کشور را به سوی دوستی و قوام سوق دهند.

دکمه بازگشت به بالا