رئیس ستاد ارتش طالبان می‌گوید تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) مناطقی را در داخل پاکستان در کنترول دارد و از آنجا عملیات‌ خود را طرح و اجرا می‌کند.

رئیس ستاد ارتش طالبان: پاکستان هیچ مدرکی برای حضور تی‌تی‌پی در افغانستان ارائه نکرده است

فصیح‌الدین فطرت گفت که پاکستان هیچ مدرکی درباره حضور تی‌تی‌پی در افغانستان ارائه نکرده است. این مقام ارشد نظامی طالبان در برنامه دستاوردهای یک ساله وزارت دفاع این گروه گفت که تی‌تی‌پی در پاکستان مناطقی را تحت تسلط دارد و از آنجا دست به عملیات می‌زند. او افزود که پاکستان ثبوتی ندارد که این گروه […]

فصیح‌الدین فطرت گفت که پاکستان هیچ مدرکی درباره حضور تی‌تی‌پی در افغانستان ارائه نکرده است.

این مقام ارشد نظامی طالبان در برنامه دستاوردهای یک ساله وزارت دفاع این گروه گفت که تی‌تی‌پی در پاکستان مناطقی را تحت تسلط دارد و از آنجا دست به عملیات می‌زند. او افزود که پاکستان ثبوتی ندارد که این گروه در افغانستان حضور دارد و از خاک افغانستان عملیات خود در پاکستان را طرح و اجرا می‌کند. فطرت گفت که طالبان اجازه نمی‌دهد تی‌تی‌پی از خاک افغانستان علیه پاکستان دست به عملیات بزند.

رئیس ستاد ارتش طالبان گفت: «پاکستان نباید بار بار ضعف خود را به گردن افغانستان بیاندازد و قطعا (ادعای پاکستان)‌ را رد می‌کنیم. تی‌تی‌پی از اینجا تمویل و تجهیز نمی‌شود.»

این در حالی است که روز سه‌شنبه و یک روز بعد از رشته حملات هماهنگ شورشیان در بلوچستان پاکستان که بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشت، محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان گفت که آنها مدارکی غیرقابل انکار مبنی بر دست داشتن عوامل خارجی در این حملات دارد.