اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

حکومت افغانستان خواستار بازبینی توافق‌نامه آمریکا با طالبان شد

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ یک منبع در دفتر امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، می‌گوید: مواردی که در توافق‌نامه آمریکا و طالبان مربوط به حکومت افغانستان است باید بازنگری شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفته است که طالبان برای آزادی ۱۵ تن از فرماندهان خود تأکید می‌کنند؛ اما حکومت افغانستان این تعداد را در انتهای فهرست جای داده است.

منبع می‌گوید که یکی از این ۱۵ نظامی مغز متفکر حملات انتحاری در چهارراهی زنبق کابل در سال ۱۳۹۳ بوده است؛ این حمله منجر به کشته شدن بش از ۱۰۰ تن و زخمی شدن حدود ۵۰۰ تن از شهروندان شد؛ اما هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفت.

از سوی دیگر نیز نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان خواستار تسریع روند آزادی زندانیان توسط حکومت و طالبان شد تا راه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

تاکنون حکومت افغانستان ۳۶۱ زندانی طالبان را آزاد کرده و در مقابل نیز گروه طالبان ۶۰ زندانی را آزاد کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان اما می‌گوید که از زندانیان آزادشده توسط طالبان تنها ۱۹ نفر آن‌ها نظامی هستند و بقیه افراد غیرنظامی می‌باشند.

از سوی دیگر سخنگوی طالبان نیز می‌گوید که آزادی این زندانیان بخشی از روند آزادی زندانیان این گروه نیست و این روند باید براساس توافق‌نامه قطر صورت گیرد.

دکمه بازگشت به بالا