اخبار هیدراسلایدانتخاباتبین‌المللیتحلیل

تلاش مریم نواز، برای خانه‌نشین کردن عمران خان!

مریم نواز، دختر نوازشریف، آصف‌علی زردادی، رئیس جمهور پیشین پاکستان و بلوار بوتو زردادی، رهبر حزب «پی‌پی‌پی» برای خانه‌نشین کردن عمران خان موافقت کرده‌اند.

امیرمحمد احساس، تحلیلگر و کارشناس سیاسی
امیرمحمد احساس، تحلیلگر و کارشناس سیاسی

 مریم نواز، دختر نوازشریف، نخست وزیر پیشین پاکستان به عمران خان نخست وزیر این کشور هشدار داده است که «زمان برای پاسخگویی نزدیک است، آمادگی بگیر!»

پس از آن که عمران خان درباره گزارش کمیسیون انتخابات پاکستان واکنش نشان داد و برای هرگونه تحقیق بی‌طرفانه توسط یک کمیسیون ویژه اعلام آمادگی کرد، مریم نواز از عمران خواست تا برای پاسگویی آماده شود.

براساس افشاسازی کمیسیون انتخابات پاکستان، حزب آقای خان میلیون‌ها پول را در انتخابات مصرف کرده است؛ اما حساب نداده است. خانم نواز که چهره‌ تاثیرگذار و متعلق به خانواده قدرت‌مند نوازشریف از سردمداران قدرت پاکستان به حساب می‌آید، واکنش‌هایش در مسایل پاکستان تعیین‌کننده است.

خانم نواز در صفحه رسمی توییترش پرسشی را مطرح کرده است که چرا آقای خان در هفت سال گذشته اجازه نداده است که این پرونده بررسی شود؟ چرا کوشش کرد این مسئله پوشیده بماند و چرا تلاش کرد که این گزارش فاش نشود؟ او نیز در ادامه خطاب به خان گفته است اگرچه این گزاش تازه فاش شده است؛ اما سوابق شما از قبل لکه‌دار بوده است.

مریم نواز در ادامه خطاب به آقای عمران خان نوشته است که اکنون به آن زمانی فکر کنید که پاسخگو دانسته شوید و به سوالاتی چون «از کی این پول‌ها را دریافت کردید، در کجا به مصرف رساندید، حساب‌های مامورین را چطور دست‌کاری کردید را پاسخ دهید.»

مریم نواز روز پنج‌شنبه ۲۰ دلو، در صحبت با رسانه در بیرون از ساختمان دادگاه عالی پاکستان نیز گفته بود که ناکامی‌های آقای خان باعث از دست دادن حمایت‌های عمومی او شده است. مریم نواز که در حزب مسلم‌لیگ سمت معاونت را عهده‌دار است، گفته است که آقای خان توسط متحدین خودش در بند کشانده خواهد شد، زیرا او میل تفنگ را به سوی متحدینش نشانه گرفته است. این در حالیست که منظور پشتین، رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها چندی پیش مورد حمله مسلحانه در ایالت خیبر پشتونخواه قرار گرفته بود.

خانم نواز حتی طرح دادن رای سلب اعتماد به عمران خان، صدراعظم پاکستان را به مجلس مطرح کرده است تا کشورش را از وضعیت فعلی نجات دهد. خانم نواز در ۱۷ دلو در یک اجلاس سیاسی که با چهره‌های مخالف عمران خان از جمله آصف علی زرداری، رئیس جمهور پیشین پاکستان و بلوال بوتو زرداری در ایالت لاهور برگزار کرده بود، توافق کرده‌اند که اختلافاف‌شان را کنار بگذارند و برای هدف مشترک برای کنار گزاردن و خانه‌نشین کردن آقای خان کار کنند و برای تحقق این هدف همه گزینه را به کار گیرند.

دکمه بازگشت به بالا