اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

اتحادیه اروپا: جمله‌ای برای توصیف این حملات وحشیانه در افغانستان وجود ندارد

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای حملات تروریستی دیروز به شفاخانه‌ای در غرب کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار را محکوم کرد.

وی در این بیانیه افزود: جمله‌ای برای توصیف این حملات وحشیانه در افغانستان وجود ندارد. ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. هدف قرار دادن مادران، نوزادان، پرستاران و خانواده‌های عزادار کاملاً غیرانسانی و وحشیانه است.

بورل با اشاره به حمله تروریستی علیه شفاخانه‌ای در غرب کابل که پزشکان بدون‌مرز در آن فعالیت داشتند، تاکید کرد: این حملات نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه است و عاملان آن باید مجازات شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر آتش‌بس دایمی در افغانستان برقرار شود، بیان کرد: اتحادیه اروپا همه طرف‌ها را به برقراری آتش‌بس دایمی فرامی‌خواند.

افراد مسلح صبح دیروز سه‌شنبه به شفاخانه‌ای در منطقه دشت برچی واقع در حوزه سیزدهم امنیتی کابل حمله کردند. بر اثر این حمله ۱۳ غیرنظامی جان باختند. همچنین در پی انفجار بمب در منطقه خیوه ولسوالی کوزکنر این ولایت ۲۱ نفر کشته و ۵۵ نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار در مراسم تشییع شیخ اکرم، از فرماندهان پلیس ننگرهار رخ داد.

دکمه بازگشت به بالا