اخبار هیدرافغانستانگزارش

دکتر غنی: باید برای خارج کردن افغانستان از تضادهای منطقه‌‌ای تلاش کنیم

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ ارگ ریاست‌جمهوری با انتشار اعلامیه‌یی گفته است که رییس‌جمهور غنی طی یک مراسمی، مشاور ارشد مقام عالی ریاست‌جمهوری و رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محلی را رسما معرفی کرد.

در این مراسم، رئیس جمهور غنی با سپاسگزاری از فعالیت‌های چند سال اخیر عبدالمتین بیگ، تاکید کرد که در ۸۹ مورد سفرش به ولایت‌ها، شاهد بیشترین هماهنگی‌ها توسط اداره ارگان‌های محلی به رهبری آقای بیگ بوده است.

به گفتهٔ رئیس ‌جمهور، ارگان‌های محلی نقطه وصل تمام افغانستان است؛ تغییرات مثبتی در ولایت‌ها و ولسوالی‌ها آمده است که باید پی‌گیری و تکمیل شود.

وی افزود: دولت‌داری باید موجب خدمت شود. او تاکید کرد که در روزهای آینده برای به‌پا ایستاد کردن ولسوالی‌ها تمرکز خواهد کرد و برای ثبات افغانستان، اقدام عملی انجام خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به تامین صلح پایدار در افغانستان، گفت: «صلح بدون تقویت دولت مشکل است و اکنون که تیم رهبری دولت واحد است، تلاش‌های بیشتر خواهیم کرد تا افغانستان را از تضادهای منطقوی بیرون کنیم.»

این در حالی است که رئیس جمهور غنی، عبدالمتین بیگ را به‌عنوان مشاور ارشد ریاست‌جمهوری و شمیم‌ خان کتوازی را به‌عنوان رئیس اداره ارگان‌های محلی تعیین کرده است.

دکمه بازگشت به بالا