اخبار هیدراسلایدبهداشتبین‌المللیگزارش

سگرت‌های الکترونیکی در هند منع شد

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ این تصمیم در حالی اتخاذ شد که نظریات ضدونقیصی درباره اضرار آن در مقایسه با تنباکو وجود دارد.

نیرمالا سیتارامان، وزیر مالیه هند روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر (۲۷ سنبله) گفت: «با در نظرداشت تأثیراتی که سگرت الکترونیکی بر جوانان امروزی برجای می‌گذارد، این تصمیم اتخاذ شده است.»

سازمان جهانی صحت/ بهداشت می‌گوید که هند از نقطه نظر مصرف محصولات تنباکو، در رده دوم کشورهای جهان است و سالانه در حدود ۹۰۰ هزار نفر در اثر مصرف این محصولات در هند جان می‌دهند.

این در حالی است که در دو ایالت آمریکا نیز سگرت‌های الکترونیکی ذائقه‌دار پس از آن منع شد که گزارش‌هایی از مرگ‌ومیر ناشی از این نوع سگرت‌ها به منتشر رسید.

باور بر این است که سگرت‌های الکترونیکی در مقایسه با سگرت‌هایی که در آن تنباکو به کار می‌رود، مواد کمتر کیمیایی دارند؛ اما مواد موجود در آن می‌تواند زیان‌بار باشد.

برخی از کشورها به شمول کشورهای اروپایی و شرکت‌های تولیدکننده سگرت‌های الکترونیکی تاکید داشتند تا این نوع سگرت جاگزین سگرت‌های سنتی شود؛ اما منتقدین می‌گویند که در کنار این که این نوع سگرت زیانبار است، ذائقه‌ای که در آن وجود دارد باعث شده است تا میلیون‌ها کودک به آن روی آورند.

این نوع سگرت تاکنون در آمریکا جان هفت نفر را گرفته و صدها نفر دیگر را بیمار کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که به زودی محصولات ذائقه‌دار سگرت‌های الکترونیکی را منع خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا