اخبار هیدرافغانستانبهداشتگزارش

نتایج ۹ مورد مشکوک به ویروس کرونا در هرات افغانستان منفی اعلام شد

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ مقام‌های افغانستان اعلام کردند که ۹ مورد مشکوک به ویروس کرونا در هرات، دو مورد مشکوک به ویروس کرونا در فراه، یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در غور و یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در ولایت هلمند کشور ثبت شده بودند.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون فقط یک نفر به ویروس کرونا در ولایت هرات مبتلا شده و آن فرد تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارد و وضعیت بهداشتی‌اش خوب است. این فرد اخیراً از ایران برگشته بود.

در همین حال، کمیته اضطرار در ولایت هرات اعلام کرد، تمام مدارس دینی، مکاتب دولتی و خصوصی، تالارهای عروسی، رستورانت‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سایر اماکن عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل‌اند.

این کمیته تاکید کرد، کسانی که در دو هفته گذشته سابقه رفتن به ایران را داشتند به هدف احتیاط باید به شفاخانه حوزوی ولایت هرات مراجعه کنند و برای دو هفته از خانه های‌شان بیرون نشوند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان شامگاه سه‌شنبه ۶ حوت نشستی را با مسئولان دولتی در مورد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کابل برگزار کرد.

براساس خبرنامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور ۱۵ میلیون دالر اختصاص داد.

در این خبرنامه آمده: «رئیس جمهور به وزارت مالیه(دارایی) هدایت داد تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس متذکره، ۱۵ میلیون دالر را در اختیار وزارت صحت عامه(بهداشت) قرار دهد و همچنان مبلغ ۱۰ میلیون دالر پول ریزرفی را نیز به وزارت متذکره تخصیص دهد».

محمد اشرف غنی با تاکید بر بسیج ملی در زمینۀ جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در افغانستان گفت: «گروپ کاری مؤظف است که با سکتور خصوصی به هدف جلوگیری از شیوع این ویروس به تفاهم برسد و به گونه هماهنگ با دولت کار کند».

دکمه بازگشت به بالا