اخبار هیدراسلایدافغانستاندانشگاهگزارش

دختران بازمانده از کانکور در بدخشان امتحان دادند

ولسوال «شغنان» ولایت بدخشان اعلام کرد که حدود ۱۲۰ دختر بازمانده از کانکور به‌علت چالش امنیتی، امروز در این ولسوالی آزمون دادند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ «میرزاقل پیمان» روز یک‌شنبه گفت که دختران بازمانده از امتحان از دو روز پیش به این ولسوالی منتقل شده بودند و در دو گروه پیش‌ازظهر و بعدازظهر امروز یک‌شنبه امتحان را برگزار کردند.

پیمان افزود که حوزه امتحان این دختران ولسوالی «نسی» بود و بیشتر دانش‌آموزان از مناطق دروازه‌های این ولایت هستند که امتحان آن‌ها چند روز پیش سپری شد اما به‌علت مانعی که طالبان در مسیر راه آن‌ها ایجاد کرده بودند، از امتحان بازماندند.

به گفته ولسوال شغنان، امروز این افراد بدون هیچ مشکلی امتحان را سپری کردند و فردا به مناطق خود بازمی‌گردند.

وی از امنیت مسیر آن‌ها اطمینان داد و گفت که مشکل امنیتی در مسیر ولسوالی نسی وجود داشت اما در این ولسوالی مشکل امنیتی نیست.

شماری از رسانه‌ها تعداد دختران بازمانده از کانکور بدخشان را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر اعلام کرده بودند اما پیمان گفت که خود وی از جمله ناظران امتحانی است و آن‌ها ۱۲۰ نفر هستند.

حنیف فروزان، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی پیش از این گفته بود که امسال ۲۱۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری افغانستان ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است در ۳۳ ولایت در چهار مرحله کانکور شرکت کنند، اما این آزمون در کابل که بیشترین داوطلب را دارد کمی دیرتر و متفاوت‌تر برگزار می‌شود.

براساس این اطلاعات، بانوان شرکت کننده امتیاز ویژه‌ای در این آزمون دارند به گونه ای که دو درصد سهم خاص هم برای آنها بدون رقابت با مردان در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا