اخبار هیدرافغانستانگزارشمهاجرت

تمدید کارت مهاجران افغانستان مقیم ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقا، رضا بایری، معاون سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت‌‌کنندگان به سلام‌ وطندار گفته است که روز گذشته در پایان نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، ایران و نمایندگان سازمان مهاجرت سازمان ملل متحد موافقت شد که کشورهای ایران و پاکستان کارت‌های مهاجران ثبت‌نام شده افغانستان را به مدت یک سال دیگر تمدید کنند.

به گفته او، در حال حاضر ۲٫۵ میلیون مهاجر افغانستان در ایران زندگی می‌کنند که از این میان، ۹۵۰ هزار تن آنان دارای کارت مهاجرت سازمان ملل متحد اند و ۴۵۰ هزار مهاجر دیگر ویزه درازمدت و ۸۶۰ هزار تن دیگر ویزه کوتاه مدت دارند.

آقای بایری می‌افزاید، اگر افغانستان و ایران به توافق برسند، از میان حدود یک میلیون مهاجر دیگر افغانستان که بدون ویزه در ایران به سر می‌برند، ۸۵۰ هزار تن آنان که از سوی ایران ثبت‌نام شده‌اند، اسناد قانونی خود را به زودی به دست خواهند آورد.

او می‌افزاید، حدود ۲٫۴ میلیون مهاجر دیگر افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند که از این میان تنها ۱٫۴ میلیونشان دارای کارت مهاجرت سازمان ملل متحدند.

مسئولان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در حالی از این موافقت خبر می‌دهند که مدت اعتبار کارت‌های مهاجران افغانستان در پاکستان در ماه جاری میلادی و مهاجران افغانستان در ایران نیز در پایان سال روان خورشیدی به‌ پایان می‌رسد.

دکمه بازگشت به بالا