اجتماعیاخبار هیدرافغانستانگزارشمهاجرت

کمک‌ به پنجصد خانواده جنگ‌زده در بلخ

یک شرکت خصوصی در بلخ برای ۵۰۰ خانواده نیازمند که براثر جنگ و خشونت‌ها به شهر مزارشریف مهاجر شده‌اند کمک‌های غذایی توزیع کرد.

شرکت‌های بشیرنوید گروپ در ادامه کمک‌های بشردوستانه‌اش، امروز (یکشنبه، ۱۴ جدی) برای ۵۰۰ خانواده بیجاشده در شهر مزارشریف کمک‌های غذایی و غیرغذایی توزیع کرد.
خیرالدین مایل، رئیس شرکت‌های بشیرنوید گروپ و معاون اتاق‌های تجارت افغانستان در جریان توزیع این کمک‌ها به خبرگزاری شانا گفت که این خانواده‌ها را به درخواست اداره محلی بلخ و پس از بررسی‌های دقیق توسط ریاست امور مهاجرین زیرپوشش قرار داده است.
در همین حال، ریاست امور مهاجرین ولایت بلخ گفت که در جریان سال جاری بیش از ۳ هزار خانواده براثر جنگ و خشونت‌ها در کشور به ولایت بلخ مهاجر شده است.
مسعود قادری، رئیس امور مهاجرین بلخ می‌گوید که در حال حاضر ۲۵ هزار خانواده براثر جنگ‌ به این ولایت مهاجر شده‌اند که از این میان، ۱۵ هزار خانواده تحت‌پوشش اداره مهاجرین قرار گرفته است.
بیجاشدگان جنگ در بلخ با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان کشور می‌گویند که با از دست دادن خانه‌هایشان براثر جنگ‌ها، اکنون زیر خیمه بسر می‌برند و هیچ‌گونه همکاری از سوی اداره محلی بلخ به آن‌ها صورت نگرفته است.
آن‌ها یکی از عوامل اصلی مهاجرت خود را ناامنی و افزایش جنگ بیان کرده و خواستار کمک و همکاری دولت هستند.
نگرانی‌ها به‌علت افزایش خشونت‌ها در حالی ابراز می‌شود که اخیراً با افزایش جنگ و ناامنی‌ها در بخش‌هایی از کشور، آمار بیجاشدگان داخلی نیز افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا