اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانگزارش

«حقوق زنان افغانستان» در محور مناظره شورای امنیت

مسئول بخش زنان در دیده‌بان حقوق بشر گفته است که حقوق زنان افغانستان در محور توجه مناظره سالانه شورای امنیت ملل متحد در جریان هفته جاری است.

وی گفته است که از ملل متحد تقاضا می‌‌کند تا برای نظارت و حفاظت از حقوق بشر کارهای بیشتری را انجام دهد و از کشورهای عضو می‌خواهد تا علیه ناقض‌کنندگان حقوق بشر در افغانستان اقدام کنند.
وی به صدای آمریکا گفته است که از کشورهای دخیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد خواست تا از صلاحیت این شورا برای مجازات ناقضان حقوق بشر، به شمول آن عده‌ای از رهبران طالبان که بیشتر مسئول نقض حقوق بشر هستند، استفاده شود.
شماری از اعضای رهبری طالبان هم‌اکنون تحت تعزیرات ملل متحد قرار داشته و بر مسافرت آنان محدودیت وضع شده است.
خانم بار بیان داشته که در این نشست «تلاش برای ایجاد یک میکانیزم جدید و جداگانهٔ حساب‌دهی به قیمومیت ملل متحد و حمایت از فعالان در افغانستان، به شمول اعتراض‌کنندگان و کسانی که مکاتب مخفی را در این کشور به پیش می‌برند و سایر خدمات ضروری به زنان و دختران» از موضوعاتی است که بر آن تاکید خواهند کرد.
گفتنی است که رسیدگی به حقوق اولیه زنان و دختران در افغانستان، از جمله حق آموزش و کار از موضوعات مهم کشورهای خارجی پس از خروج ناتو به رهبری امریکا از افغانستان است.

دکمه بازگشت به بالا