اخبار هیدرافغانستانگزارش

دفن اجساد یک فرمانده «جبهه مقاومت» و پسرانش، پس از یک ماه

بستگان محمدیار، فرمانده «جبهه مقاومت» در پنجشیر می‌گویند که پس از یک ماه موفق شده‌اند اجساد او و سه پسر و برادرش را بعد از پایین آوردن از کوه، دفن کنند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ اجساد محمدیار، فرمانده «جبهه مقاومت» و پسرانش پس از یک ماه دفن شد. گفته می‌شود محمدیار، فرمانده قرارگاه شابه «جبهه مقاومت» در ولسوالی حصه اول پنجشیر بود یک یک ماه قبل با سه پسر و یک برادرش پس از اسارت توسط امارت اسلامی، به دست افراد آن کشته شدند. گفته می‌شد که همراه این فرمانده دو پسرش کشته شده‌اند؛ اما اکنون منابع می‌گویند سه پسرش با او بوده‌اند.
منابع محلی می‌گویند که ساکنان روستای «عمرض» ولسوالی حصه اول پس از یک ماه قادر شدند اجساد فرمانده محمدیار و محمداسحاق، محمدامیر، محمد دانیار، پسران و محمد‌الدین برادر او را از کوه پایین کنند و پس از پنج ساعت پیاده‌روی، آنان را در گورستان روستای باغ‌نو به خاک بسپارند.
به گفته‌ منابع، ساکنان محل اجساد پنج نفر دیگر را نیز از کوه‌ها پایین و دفن کرده‌اند. گفته شده که سه نفر از این افراد از ساکنان ولسوالی دره هستند.
پیش از این امارت اسلامی حملات گسترده‌ای را برای سرکوب «جبهه مقاومت» در پنجشیر انجام داد. گفته می‌شود که در این درگیری به دو طرف تلفات سنگین وارد شد.
امارت اسلامی در پنجشیر متهم به قتل اسیران نیز شده‌ است. ویدیوهای گسترده از کشتار اسیران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. وزارت دفاع امارت می‌گوید که این ویدیوها را بررسی می‌کند.
دکمه بازگشت به بالا