اخبار هیدراسلایدافغانستانسیاسی

خواست امارت اسلامی از سازمان ملل مبنی بر برخورد منصفانه با کشورها

امارت اسلامی در روز جهانی سازمان ملل متحد، از این سازمان خواست که با کشورها از جمله افغانستان منصفانه برخورد کند.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید که سازمان ملل باید زمینه را برای تعامل رسمی امارت اسلامی با جهان فراهم سازد و و کرسی نمایندگی دایمی افغانستان را به آنان بسپارد.

آقای کریمی گفت: «سازمان ملل باید از پرستیژ خود استفاده سالم و موثر بکند و زیرتاثیر قدرت‌های کلان نرود، تصامیم خود را به‌گونه منصفانه در برابر ملت‌ها به پیش ببرد.»

سازمان ملل متحد پس از پایان جنگ جهانی دوم، هفتادوهشت سال پیش از امروز، بنیاد گذاشته شد و افغانستان در دوره پادشاهی محمدظاهر شاه در سال ۱۹۴۶ میلادی عضویت آن را به دست آورد. شماری از دیپلومات‌های پیشین کشور نقش این سازمان را در افغانستان اثرگذار می‌دانند.

شماری از استادان دانشگاه و دانشجویان در پیوند به بیست‌وچهارم اکتوبر که روز جهانی سازمان ملل متحد است، مراسمی را در کابل برگزار کردند.

یوناما، نمایندگی این سازمان در افغانستان است و بیش‌تر هماهنگی میان نهادهای فعال جهانی را با امارت اسلامی به عهده دارد. افغانستان یک سال پس از ایجاد سازمان ملل متحد، عضویت این سازمان را به دست آورد؛ اما اکنون امارت اسلامی به علت عدم شناسایی توسط جامعه جهانی، هیچ نماینده‌ای در سازمان ملل متحد ندارد.
نمایندگی افغانستان در سازمان ملل توسط نماینده نظام قبلی، مدیریت می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا