اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاب سردبیرمهاجرت

بسته‌شدن سایت درخواست پناهندگی در یونان به‌علت بروز مشکل تخنیکی

سازمان‌های خیریه در یونان می‌گویند که یک مشکل تخنیکی در سایت رسمی درخواست پناهندگی در این کشور باعث شده است طی چند هفته اخیر پناهجویان نتوانند درخواست پناهندگی خود را ثبت کنند. این سازمان‌ها نگرانند که مبادا این مشکل باعث شود پناهجویان به افراد بدون مدرک بدل شوند.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ سایت (Alkyoni) در یونان که پناهجویان می‌توانند از طریق آن درخواست پناهندگی خود را ثبت کنند از ۵ می به این سو از دسترس خارج شده است. این سایت در پیامی به مراجعه‌کنندگان می‌گوید: «متاسف هستیم. صفحه موردنظر شما در دسترس نیست. لطفأ بعدتر مراجعه کنید.»

به گفته سازمان حمایت از مهاجران اژه (RSA)، بعد از بروز مشکل تخنیکی در سایت‌ «ثبت درخواست پناهندگی، مصاحبه و سایر مراحل مربوط به پناهندگی، تجدید اسناد و مدارک پناهندگی، به گونه ناگهانی و تا تاریخ نامعلوم به تعویق افتاده است.»

مقام‌های یونانی به دلیل عدم دسترسی کارمندان اداره پناهندگی به اسناد و داده‌های مهاجران در اینترنت، روند ثبت پناهندگی را متوقف کرده‌اند. سازمان حمایت از مهاجران اژه این اقدام را «تخطی از حق دسترسی به سیستم پناهندگی» خوانده است.

مقام‌های یونانی تعهد کرده‌اند که سایت روز ۶ جون باردیگر فعال خواهد شد.

این در حالیست که عدم دسترسی به سایت می‌تواند عواقب سنگینی برای پناهجویان داشته باشد. لفتریس پاپاجیاناکیس، کارشناس سازمان غیردولتی سولیدرتی ناو (Solidarity Now) گفته است که «مشکل یاد شده باعث شده برخی از پناهجویان به افراد بدون مدرک بدل شوند» و یا افرادی در خطر بازداشت یا اخراج قرار بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا