اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

نخستین محموله کالاهای بهداشتی صادراتی افغانستان به سومالی رسید

به گزارش خبرنگاری شانا به نقل از خبرگزاری فارس، مسئولان شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی در افغانستان، اعلام کردند که نخستین محموله کالاهای بهداشتی صادراتی آنان به سومالی رسیده‌ است.

به گفته آنان، در این محموله کالای بهداشتی بیش از ۳۰ تُن در سه کانتینر بارگیری شده است و از راه ایران و ترکیه به آفریقا صادر شده ‌است.

۲۵ نوع محصولات بهداشتی صادرشده به سومالی شامل تخت‌های بیمارستان برای بیماران، تخت‌های عملیات و دیگر نیازمندی‌های بیمارستان‌ها است. این محصولات توسط شرکت «افغان فارما» در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید شده‌ است.

محمدامین جامی، مسئول تولید تجهیزات بهداشتی افغان فارما در این باره گفت: ما توانستیم برای اولین بار سه کانتینر که نزدیک به ۳۰ تُن وزن آن می‌شد شامل ۲۵ قلم محصولات پزشکی بود، در آغاز قرارداد ما به کشور سومالی در آفریقا صادر شد.

مسئولان شرکت افغان فارما، می‌گویند که قرار است بیش از ۴۰ تُن از این کالاها در روزهای آینده به سومالی صادر شود.

در همین حال، مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که ظرفیت‌های تولید کالاهای بهداشتی در شهرک صنعتی ولایت هرات افزایش یافته است. به گفته آنها در حال حاضر چهار کارخانه تولید دارو و دیگر کالاهای بهداشتی در هرات فعال هستند و در ماه‌های آینده شش کارخانه دیگر نیز آغاز به کار خواهند کرد.

حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات، گفت: در ادامه سه کانتینری که قبلاً فرستاده شده‌ است که یک کانتینر آن به مقصد رسیده ‌است و دو کانتینر دیگر در ترکیه به مقصد سومالی در حال بارگیری است. چهار کانتینر کالاهای بهداشتی دیگر در حالت بارگیری و انتقال به ترکیه و سومالی و طی مراحل اسناد صادراتی است.

به نوشته طلوع نیوز، افزون بر امکانات و تجهیزات بهداشتی، سنگ مرمر، پخته، لوازم آلمونیومی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا که در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید می‌شود، به کشورهای همسایه و برخی کشورهای دوردست صادر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا