اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستاندانشگاهفرهنگ و هنرگزارش

کنسرت مشترک دانش‌آموزان ترکیه‌ای، سوریه‌ای و افغانستانی در شهر ادیرنه ترکیه

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ گروه کُر متشکل از دانش‌آموزان ترکیه، سوریه و افغانستان در چارچوب برنامه‌ای تحت عنوان «ترکیه؛ محل گرهم‌آیی فرهنگ‌ها» به‌ مناسبت ۱۸ دسامبر، روز جهانی مهاجران در ولایت/ استان ادیرنه ترکیه کنسرت خود را اجرا کرد.

این دانش‌آموزان در چارچوب این برنامه فرهنگی که از سوی اداره مهاجرت ولایت/ استانداری ادیرنه برگزار شد، ترانه‌های سنتی ترکیه، سوریه و افغانستان را خوانده و رقص‌های فولکلوریک این کشورها را به نمایش گذاشتند.

یوسف گولر، معاون والی/ استاندار ادیرنه طی سخنانی در این برنامه فرهنگی اظهار داشت: امواج مهاجرت مهم‌ترین مشکل قرن پیش‌رو خواهد بود. براساس پژوهش‌های صورت گرفته ۴۰۵ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ مجبور خواهند بود به قاره‌ای دیگر مهاجرت کنند.

وی همچنین گفت: ما در طول تاریخ همواره برای افراد و کشورهایی که به ما پناه برده‌اند، نه تنها مرزهای خود بلکه قلوب‌مان را نیز باز کردیم. ترکیه در حال حاضر از ۵ میلیون مهاجر میزبانی کرده و آنها را طرد نکرده است. بسیاری از کشورهای اروپایی در صورت مواجهه با چنین موج مهاجرتی آسیب زیادی می‌بیند و حتی ممکن است دولت این کشورها برکنار شود.

دکمه بازگشت به بالا