اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

اظهارات مرزبان ارشد ایران درباره غرق‌شدن شهروندان افغانستان

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ صمدی، مرزبان ارشد ایران اخیراً در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران درباره غرق‌ شدن شهروندان افغانستان در مرز ایران، ابرازنظر کرد.

به گفته وی، پس از شنیدن اخبار مبنی بر غرق ‌شدن اتباع افغانستان در مرز ایران، «بسیار تعجب» کرده است.

وی گفت: «من بسیار تعجب کردم چون ما اتفاق خاصی را در مرز نداشتیم.»

وی با انداختن مسئولیت به دوش جناح افغانستانی، گفت: «من سریعاً تماس گرفتم با مرزبان سرحدی غرب افغانستان جناب آقای گلبدین الکوزی، پاسخگو نبودند. من سه مکاتبه را با افغانستان انجام دادم به‌صورت رسمی، تاکنون هم پاسخی به ما ارایه نکرده‌اند.»

وی یادآور شد که همان روز اول و روز دوم نیروها را برای جستجو در منطقه فرستاد، اما «هیچ‌گونه آثاری از بابت موضوعی که منتشر شده بود، یافت نشد.»

وی گفت: «وضعیت جغرافیایی و شیب‌وقوس رودخانه طوری است که اگر چیزی هم روی آب شناور بشود، در قسمت‌های ساحل ایران باید بیاید.»

وی در اخیر افزود: لذا من به این اطمینان رسیدم که این توطئه‌‌ای است که دشمنان برای اختلاف‌افکنی بین دو کشور مسلمان، طراحی کرده‌اند.

اوایل هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که طبق آن، مرزبانان ایران شماری از کارجویان افغانستانی را که می‌خواستند به صورت قاچاقی به ایران بروند، شکنجه کرده و سپس آن‌ها را به رودخانه انداخته‌اند. ایران دست داشتن مرزبانانش را در این رویداد رد کرده است.

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در فرمانی برای بررسی این رویداد یک هیئت باصلاحیت ده نفری را توظیف کرده است.

دکمه بازگشت به بالا