اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

برگزاری چهارمین نشست «سام» در کابل

چهارمین نشست مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای کمک‌کننده به افغانستان موسوم به «سام» عصر دوشنبه با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی به‌صورت حضوری در کابل آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ «شمروزخان مسجدی» سخنگوی وزارت مالیه در مراسم افتتاحیه نشست گفت: قرار است سند دوم چارچوب ملی صلح و توسعه دولت افغانستان در این نشست دو روزه ارائه شود.
وی افزود: موضوع‌هایی مانند پیگیری تعهدات کنفرانس ژنو، تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد افغانستان، صلح و توسعه، تعهدات متقابل دولت افغانستان و کشورهای کمک‌کننده از برنامه‌های اصلی این نشست به شمار می‌رود.
مسجدی توضیح داد که در روز اول این اجلاس (دوشنبه) دو نشست برگزار شد که تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و چگونگی برون‌رفت از آن و صلح و توسعه افغانستان در این رویداد بررسی شد.
وی همچنین گفت: در این گردهمایی دولت افغانستان برنامه‌هایش را در زمینه‌های مختلف تشریح و افراد و همکاران بین‌المللی نیز نظریات خود را به اشتراک می‌گذارند.
براساس این گزارش، هدایت این نشست دو روزه را افغانستان، فنلاند و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برعهده خواهند داشت.
سخنگوی وزارت مالیه همچنین افزود: افغانستان به ۸۰ درصد تعهدات خود در قبال کنفرانس ژنو عملی کرده و تا پایان سال جاری ۲۰ درصد تعهدات باقی‌مانده نیز اجرایی خواهد شد.
به گفته وی، در پایان این نشست دو روزه، کشورهای کمک‌کننده افغانستان پیشنهادها و نظرات خود را در مورد برگزاری کنفرانس بعدی تعهدات مالی که قرار است در ژنو برگزار شود، ارائه می‌کنند.
مسجدی نشست بررسی‌کننده «سام» را برای افغانستان مهم خواند و افزود: افغانستان آمادگی‌های لازم برای برگزاری موفقیت‌آمیز این نشست را دارد.

دکمه بازگشت به بالا