اخبار هیدرافغانستانگزارش

گروهی از طالبان غور به صلح پیوستند

مقامات محلی ولایت غور، از پیوستن یک گروه چهار نفری طالبان به سرکردگی ملا عبدالقاسم به پروسه صلح در این ولایت خبر داده‌اند.

به گزارش خبری شانا، به نقل از خبرنامه اداره محلی ولایت غور، این گروه بر اثر تلاش منسوبان امنیت ملی، شورای ولایتی، شورای علما، متنفذین و بزرگان غرب فیروزکوه، با دست برداشتن از مخالفت، به صلح پیوسته‌اند.

  غلام‌ناصر خاضع، والی غور، ضمن تقبیح اعمال خائنانه طالبان که آله دست خارجی‌ها شده‌اند، گفت: مردم ما به صلح نیاز دارند تا در سایه صلح به آرامی زندگی کنند. او تصریح کرد: گروه‌های مزدور، صلح را که نعمتی الهی است از مردم ما گرفته‌اند.

والی غور، از گروه تسلیم‌شده و بزرگان قریه‌های غرب فیروزکوه خواست تا طالبان را در روستا‌های شان راه ندهند و با آنان همکاری نکنند.

 در همین حال ملا عبدالقاسم، یک تن از کسانی که به پروسه صلح پیوسته است به نمایندگی از هم‌قطاران خود گفت: مردم افغانستان بر اثر مداخلات بیرونی و دشمنان سوگند‌خورده خود بدون هدف به جان هم افتاده‌اند.

 او گفت: با درک اینکه درگیری و منازعه مسلحانه به نفع هیچ کسی نیست و جز تباهی، ویرانی و جاری کردن خون ارمغانی ندارد.  وی افزود که بر اساس مذاکره و مفاهمه با بزرگان و مسئولان امنیت ملی دست از مخالفت با دولت برداشته است و اکنون با دولت همکاری خواهد کرد.

او گفت: دیگر به گروه‌های تخریب‌کار اجازه نمی‌دهیم که از قریه‌های امروتک، سوخته، اشترخان، سرسنگ، جر زرد و آهنگران بر علیه دولت و مردم اعمال تخریبی انجام دهند.

گروه یادشده قبلا با ۴ میل سلاح خفیفه مختلف‌النوع مجهز بوده است.

⭕️ما را در تلگرام، تویتر و فیس‌بوک دنبال کنید.
⭕️نظر خود را درباره این مطلب بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا