اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

سقوط بالگرد حامل مقام ارشد نیروهای مسلح هند

یک فرورند بالگرد نیروی هوایی هند که حامل ژنرال «بیپین راوات» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور بود در برخورد با کوه «تامیل نادو کونور» در جنوب این کشور سقوط کرد و ۵ نظامی ارشد را به کام مرگ برد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی هند که مشاور وزیر دفاع این کشور نیز به حساب می آید جزو ۱۴ سرنشین این بالگرد از نوع  مدل «Mi-۱۷V۵» بودند که در مجموع ۵ سرنشین آن کشته و ۲ نفر دیگر که نجات یافتند به دلیل شدت جراحت به شفاخانه منتقل شدند.

تاکنون از علت بروز این حادثه، هویت اصلی کشته‌شدگان و حتی از وضعیت ژنرال «بیپین راوات» که از سرنشینان  این بالگرد بود خبری در رسانه‌های هند منتشر نشده است.

تاکنون دو نفر با جراحات و سوختگی جدی در شفاخانه نجات یافتند و به بیمارستانی در «ولینگتون» در منطقه «نیلگیریس» منتقل شدند. جستجوها برای یافتن باقی سرنشینان همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات منابع، ۱۴ نفر از جمله همسر ژنرال «بیپین راوات»، دستیار دفاعی، تکاورهای امنیتی و خلبان در این بالگرد بودند.

ژنرال «بیپین راوات» که سال گذشته پس از بازنشسته شدن از فرماندهی ارتش هند، به مسئولیت پست جدید «رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح هند» گمارده شد، امروز در مسیر بازگشت از پایگاه نیروی هوایی هند در «سولور  واقع در «کوآمباتور» به کالج بخش دفاعی در « ولینگتون » بود که دچار این حادثه شد.

در جریان سقوط بالگرد شعله‌های بزرگ آتش به کمک افراد محلی و گروه امداد و نجات خاموش شد. چندین گروه شامل افسران محلی ارتش برای عملیات جستجو و نجات به گروه امداد و نجات در منطقه پیوستند.

دکمه بازگشت به بالا