اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاب سردبیردانشگاهگزارش

تاکید مسئولان وزارت معارف امارت اسلامی بر اصلاح نصاب تعلیمی

کرامت‌الله آخوندزاده، معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف امارت اسلامی در سفرش به ولایت بغلان با بی‌معنا خواندن نصاب کنونی معارف کشور بر تغییر آن تأکید کرد.

معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف امارت اسلامی می‌گوید که این وزارت می‌کوشد تا با همکاری عالمان دینی، نصاب تعلیمی معارف و مدرسه‌های دینی کشور را اصلاح کند.

کرامت‌الله آخوندزاده، معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف امارت در سفرش به ولایت بغلان، نصاب کنونی معارف کشور را بی‌معنا خواند و بر تغییر آن تأکید کرد.

آقای آخوندزاده افزود: «در نصاب تعلیمی نظام گذشته برخی از خرافات موجود بود که قبلاً نیز در این باره ملاحظات داشتیم و به تمام ولایت‌ها هم رسانده بودیم. برخی از مضامین بیهود هم بود که قابل تدریس نبود.»

در همین حال، شماری از عالمان دینی در نشستی در بغلان می‌گویند که نصاب جدید باید افزون بر زبان‌های ملی به زبان انگلیسی و بر بنیاد نیازمندی‌های زمان آماده شود.

عبدالغنی حقانی، عالم دین گفت: «تمام مردم دنیا به زبان‌های فارسی و پشتو نمی‌فهمند، این زبان‌های میان‌قومی ما است، ما باید عربی و انگلیسی بدانیم.»

سیف‌الرحمن، از عالمان دینی گفت: «برنامه‌های ما باید هماهنگ شود، باید مشخص کنیم که کدام مضامین را اضافه و کدام را کم کنیم و نیاز زمانه چیست.»

به گفته معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف امارت اسلامی، قرار است مدرسه‌های ابتدایی سه‌ساله برای آمادگی کودکان که هزینه و مواد درسی آن از سوی وزارت معارف امارت پرداخت می‌شود، در بیش‌تر روستای‌های دوردست کشور ایجاد شود.

گفتنی است که باوجود تأکید معین وزارت معارف امارت مبنی بر ایجاد تغییر در نصاب درسی و درخواست دانش‌آموزان مبنی بر بازگشایی مکاتب هنوز هم امارت اسلامی به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه مکتب رفتن نداده است.

دکمه بازگشت به بالا