اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاب سردبیربین‌المللیگزارش

پشت‌پرده نقش طالبان در فعالیت‌های داعش

سخنگوی طالبان اطلاعات درزیافته آمریکا در مورد نقش این گروه در هماهنگی فعالیت‌های داعش را «جعلی» خواند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که داده‌های پنتاگون در مورد نقش مهم طالبان در هماهنگی برنامه‌های تروریست‌های داعش جعلی و بخشی از یک کمپین تبلیغاتی علیه این رژیم است.

مجاهد در توییتر نوشت: «سند جعلی منتشر شده توسط وزارت دفاع ایالات متحده، بخشی از یک کمپین تبلیغاتی ادامه‌دار علیه افغانستان [طالبان] است.»

وی خاطرنشان کرد که انتشار چنین اطلاعات «بی‌اساس» و «اسناد ساختگی» نتیجه کار عوامل اطلاعاتی خارجی است که علاقه‌ای به زندگی مسالمت‌آمیز شهروندان کشور ندارند. مجاهد در عین حال گفت که انتشار اطلاعات نادرست در مورد طالبان نشان می‌دهد که برخی آمریکایی‌ها نفرت و دشمنی با مردم این کشور را فراموش نکرده‌اند.

سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه مقامات کنونی بر افغانستان تسلط کامل دارند و اجازه نمی‌دهند کسی از خاک آن علیه امنیت کشورهای دیگر استفاده کند، گفت که رهبری طالبان در حال نابودی هسته‌های گروه‌های رادیکال مانند داعش است که در نتیجه اقدامات رژیم این گروه در مبارزه با تروریسم «به شدت آسیب دیده‌اند.»

مجاهد همچنین خاطرنشان کرد که افغانستان به یک کشور صلح‌آمیز در سطح منطقه تبدیل شده است. به گفته وی، هیچ رویداد امنیتی در کشور وجود ندارد. علاوه بر این، افغانستان به‌سرعت روابط خود را با جامعه جهانی تقویت کرده است.

پیش از این، واشنگتن‌پست، با استناد به تعداد دیگری از مطالب فاش شده، گزارش داد که مواد محرمانه پنتاگون که در دسترس عموم قرار گرفته است، نشان می‌دهد که افغانستان، پس از خروج نیروهای آمریکایی، نقش مهمی در هماهنگی برنامه‌های داعش ایفا کرده است.

دکمه بازگشت به بالا