اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

واشنگتن پست: افغانستان دوباره به میدان تروریسم تبدیل شده است

روزنامه واشنگتن پست دیروز شنبه، 2 حمل به نقل از اسناد فاش‌شده آمریکا گزارش داد که افغانستان بار دیگر به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش تبدیل شده است.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا به نقل از واشنگتن پست؛ ارزیابی سری پنتاگون نشان می‌دهد که گروه داعش قصد دارد با استفاده از خاک افغانستان، حملاتی را در اروپا و آسیا برنامه‌ریزی کند.

واشنگتن پست نوشت که اسناد محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد که داعش علاوه بر هدف قرار دادن کلیساها و مراکز تجارتی، پارسال قصد داشت مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را مورد حمله قرار دهد. ارزیابی مقامات در پنتاگون حاکی است که داعش در دسامبر سال گذشته ۹ حمله را برنامه‌ریزی می‌کرد در حالی که تعداد برنامه‌ریزی‌ها برای حملات در ماه فبروری امسال به ۱۵ رسید.

در یکی از این اسناد محرمانه که نشان وزارت دفاع و چندین نهاد امنیتی دیگر را دارد آمده است: «داعش در حال توسعه یک مدل کم‌مصرف برای عملیات‌های بیرونی است که بر منابع بیرون از افغانستان متکی است.»

مقامات آمریکایی از اظهارنظر در مورد اسناد فاش‌شده پنتاگون خودداری کرده‌اند، اما آدرین واتسن، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده «توانایی حذف تروریست‌ها را بدون حضور دایمی نیروهای نظامی در ساحه دارد.»

دکمه بازگشت به بالا