اخبار هیدرافغانستانگزارش

رئیس جمهور حمله به غیرنظامیان در هلمند را محکوم کرد

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ مقام‌های محلی در ولایت هلمند می‌گویند که در نتیجه اصابت دو گلوله راکت در بازار کهنه ولسوالی سنگین این ولایت، دست‌کم ۲۵ غیرنظامی کشته و ۲۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال رئیس جمهور افغانستان حمله راکتی در ولسوالی سنگین هلمند را نکوهش کرد و آن را یک حمله تروریستی و یک عمل حشیانه و غیرانسانی خواند.

اشرف غنی، از گروه طالبان خواست: از جنگ و خشونت دست بکشند و خواست مردم افغانستان را که ختم جنگ و آغاز مذاکرات است، بپذیرند.

روح‌الله باسط، ولسوال ولسوالی سنگین در این باره گفته است که مرمی‌های راکت حوالی ساعت ۹:۰۰ پیش‌ازظهر امروز (دوشنبه ۹ سرطان) توسط جنگجویان گروه طالبان شلیک شده است.

آقای باسط همچنین گفت که جنگجویان گروه طالبان لوای دوم قول اردوی ۲۱۵ میوند را در این ساحه هدف قرار دادند؛ ولی راکت آن‌ها به بازار کهنه‌ی ولسوالی سنگین، جایی که یک مراسم سنتی نیز در حال اجرا بود، اصابت کرده است.

به گفته‌ او، در نتیجه اصابت این گلوله‌ها، ده‌ها رأس مواشی نیز تلف شده است. او افزود که چند روز پیش نیز جنگجویان طالب بر لوای دوم ارتش شلیک کرده بودند، اما خساراتی در پی نداشت.

در همین حال، عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفته است که این رویداد در ساحه‌ تحت حاکمیت طالبان رخ داده است.

سخنگویان طالبان با رفع اتهام از خود، شلیک این راکت‌ها را به حکومت نسبت می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا