اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

استانکزی: به دلیل تعهد به طالبان جزئیات مذاکرات صلح را ارائه نمی‌کنم

رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان گفت که به دلیل تعهدی که نسبت به طالبان دارد جزئیات مذاکرات با این گروه را به رسانه‌ها ارائه نمی‌کند.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ «معصوم استانکزی» رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان گفت به دلیل تعهداتی که این تیم با طالبان دارد از ارائه جزئیات مذاکرات صلح در حضور رسانه‌ها خودداری می‌کند.
استانکزی در دومین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه افغانستان تصریح کرد: «به خاطر اینکه تیم‌های مذاکره‌کننده‌ دو طرف تعهداتی به یکدیگر دارند و به خاطر اینکه آن تعهدات باید نشکند، ما این بحث‌های واضح، روشن و همه‌جانبه را باید در عدم حضور رسانه‌ها داشته باشیم.»
وی همچنین تاکید کرد که این به معنی پنهان شدن همه چیز مربوط به روند صلح از رسانه‌ها نیست و افزود که تیم مذاکره‌کننده‌ افغانستان توانسته است اساس و انگیزه‌ جنگ طالبان را زیرسوال ببرد.
رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان ادامه داد که چارچوب کار این تیم لویه‌جرگه مشورتی صلح و نیز قانون اساسی و حقوق مردم افغانستان بود.
وی همچنین تاکید کرد: «مذاکرات صلح پرپیچ‌وخم است، مشکلاتی بزرگ دارد؛ مشکلات بزرگ ملی، بدون تصمیم ملی عملی نمی‌شود. هیئت به مشورت و رهنمودهای رهبری دولت و رهبری کمیته رهبری شورای عالی مصالحه نیاز دارد.»

دکمه بازگشت به بالا