اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

دیدار حمدالله محب با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی تاجیکستان

 دکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور روز گذشته طی دو دیدار جداگانه با رشید مرادوف وزیر امور خارجه و ییلیم بریدیف مشاور امنیت ملی ترکمنستان در عشق آباد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا، در دیدار داکتر محب با وزیر امور خارجه ترکمنستان هر دو طرف درباره امنیت و همکاری‌های منطقه‌ای بحث و تبادله نظر کردند.

در این دیدار مرادوف گفت: ترکمنستان مایل به همکاری در روند صلح است و به عنوان بخشی از یک سازوکار منطقه‌ای خواهان برگزاری مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغانستانی‌ها است.

دکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی گفت که افغانستان در عرصه امنیت و اقتصاد در حال انکشاف است .

دکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در دیدار با آقای ییلیم بریدیف، مشاور امنیت ملی ترکمنستان درباره مسائل امنیتی بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین درباره ایجاد گروه مشترک امنیتی برای پروژه‌های اقتصادی و منطقه‌ای و گسترش روابط تجارتی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر حمدالله محب گفت: صلح در افغانستان ثبات در منطقه است، تعهد ما برای صلح قوی است؛ زیرا راه‌های حل ما برای جلوگیری از تهدیدات و محافظت از جمعیت ما است از همین رو ما برای حسن‌نیت به پروسه صلح شماری از زندانیان طالبان را از بند رها کردیم.

مشاور امنیت ملی گفت: تلاش حکومت افغانستان برای خلع‌سلاح و جلوگیری از فعالیت‌های شبکه‌های جنایتکار، به مردم ما اطمینان امنیتی داده است و هر کسی که مردم ما را تهدید می‌کند، دشمن ما است و این مهم نیست که آنها با چه نام و نشانی باشند.

دکمه بازگشت به بالا