اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

پاکستان: بیشتر تهدیدهای امنیتی در سال گذشته از افغانستان انجام شده است

نیروهای امنیتی پاکستان با اعلام این که در سال گذشته میلادی بیش از ۱۸ هزار عملیات اطلاعاتی انجام داده‌اند، تاکید کردند بیشتر تهدیدهای امنیتی از خاک افغانستان تحت‌کنترل گروه طالبان بوده است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از نیروهای امنیتی این کشور گزارش دادند در سال 2023 میلادی بیش از 18 هزار عملیات اطلاعاتی انجام داده‌اند که به کشته‌شدن دستکم 566 تروریست منجر شده است.

بر اساس گزارش بیشتر این حملات از خاک افغانستان علیه پاکستان سازماندهی شده بود.

این گزارش افزود اجرای این عملیات‌های اطلاعاتی موثر علیه تروریسم به منظور دفاع و تامین امنیت پاکستان پس از تشدید حملات «تحریک طالبان پاکستان» و گروه‌های وابسته در دستور کار قرار گرفته بود.

پس از واگذاری قدرت به طالبان در افغانستان، کشورهای منطقه از جمله کشورهای همسایه افغانستان از افزایش تهدیدهای تروریستی از داخل آن کشور ابراز نگرانی کرد‌اند؛ اما باوجود عدم به رسمیت‌شناسی گروه طالبان به عنوان یک حکومت، سفارت‌های افغانستان را به این گروه واگذار کرده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این بارها اظهارات ارتش و وزارت دفاع پاکستان مبنی بر استفاده تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان را رد کرده است.

وی با اظهار اینکه افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان ملامت شود، تأکید کرده بود عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

دکمه بازگشت به بالا