اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

وزارت معارف شرکت کارمندان خویش را به کمپاین‌ها و مسایل انتخاباتی ممنوع کرد

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ وزارت معارف اعلام کرده است که توظیف و کشانیدن منسوبین معارف در کارزارهای انتخاباتی و استفاده از ابزار و امکانات معارف به سود نامزدان انتخاباتی ممنوع است.

وزارت معارف در خبرنامه‌‌ا‎ی که امروز سه‌شنبه (۲میزان) منتشر کرده گفته است که این وزارت به حیث اداره‌‌ای بی‌طرف و غیرسیاسی،‌ بر اساس قانون انتخابات مکلف شده تا برای تحقق روند مردم‌سالاری، تنها در روز برگزاری انتخابات با کمیسیون‌ انتخابات همکاری کند و زمینه‌ تسهیل روند رای‌دهی را از طریق در اختیار گذاشتن صنوف درسی برای ایجاد مراکز رای‌دهی مساعد کند.

وزارت معارف همچنین به ریاست‌های معارف در مرکز و ولایت‌ها و تمام ادارات مرتبط به این وزارت دستور داده است تا به منظور حفظ بی‌طرفی معارف و با در نظرداشت ارجحیت مکلفیت‌ها و وظایف بزرگترِ این اداره در قبال تدریس و تعلیم دانش‌آموزان، از توظیف و کشانیدن منسوبین معارف، در کارزارهای انتخاباتی و دخیل شدن در مسایل انتخاباتی پرهیز کنند.

وزارت معارف تاکید کرده است که اعضای نظارت تعلیمی مکلفیت دارند تا از تطبیق این هدایت در مرکز و ولایت‌ها نظارت کرده و آن را با مسوولان ارشد این وزارت شریک کنند.

پیش از این وزارت معارف اعلام کرده بود که کسی حق ندارد برای پذیرایی از مقام‌های حکومتی از دانش‌آموزان معارف استفاده کند.

دکمه بازگشت به بالا