اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

پاکستان: اظهارات وزیر خارجه طالبان بی‌ارزش است

رسانه‌های پاکستانی با بی‌ارزش دانستن اظهارات وزیر خارجه طالبان، واکنش‌های مختلفی به شکست توافقات پاکستان و «تی‌تی‌پی» داشته‌اند.

مقامات پاکستانی در واکنش به اظهارات امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان گفت مذاکرات اسلام‌آباد با «تحریک طالبان پاکستان» به‌علت خواسته‌های غیرمنطقی و غیرقانونی شکست خورده است.

وی بدون ذکر نامش به اکسپرس تریبون گفته است که اظهارات امیرخان مقتی، وزیر خارجه گروه طالبان بی‌ارزش است.

امیرخان متقی در سفر به تهران گفته بود در مذاکرات دولت پاکستان و تی‌تی‌پی طرفین به توافق نزدیک شده بودند؛ اما اسلام‌آباد از این مذاکرات عقب‌نشینی کرده است.

این رسانه پاکستانی تصریح کرد هدف تحریک طالبان پاکستان تحت پوشش مذاکرات، ایجاد امپراتوری خود در مناطق قبایلی سابق با حمایت ضمنی طالبان افغانستان است.

این مقام پاکستانی اظهارداشت طالبان در افغانستان مسئول بن‌بست کنونی در روابط دوجانبه است. تحریک طالبان پاکستان از گفتگو به‌عنوان بهانه‌ای برای سازماندهی دوباره حملاتش استفاده می‌کند.

وی به اکسپرس تریبون گفته است پاکستان برای خنثی کردن تهدید تحریک طالبان زمان کافی در اختیار طالبان در کابل قرار داده است.

این مقام پاکستانی اظهار داشت: ما شواهدی از محل اختفای تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان با طالبان به اشتراک گذاشته‌ایم اما طالبان تنها وعده داده است.

گفتنی است حکومت پاکستان مدعی حضور سران تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان تحت‌کنترل طالبان است، طالبان پاکستان که طی بیست سال اخیر یکی از حامیان طالبان افغانستان بود، اکنون متوقع حمایت طالبان افغانستان از این گروه برای مبارزه با حکومت پاکستان است.

دکمه بازگشت به بالا