اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشورزش

پیروزی افغانستان در مسابقات اسکی بامیان

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ مسابقات ورزشی از هشت سال به این طرف، در دامنه‌های کوه بابا افغانستان با اشتراک دختران و پسران برگزار می‌شود.

قرار بود در این مسابقات اسکی در بامیان افغانستان، ورزشکاران از ۱۵ کشور شرکت کنند، اما به علت نبود پروازهای هوایی و ناامنی راه‌های مواصلاتی این ولایت، ورزشکاران ۱۲ کشور اشترک کرده نتوانستند و این مسابقه تنها میان ۵۰ ورزشکاران افغانستان، بریتانیا و آمریکا برگزار شد.

برنده مقام اول مجتبی حسنی است و در میان مردان مقام دوم را تاکین کاپا از بریتانیا، مهدی از افغانستان مقام سوم را به‌ دست آورد.

علی‌شاه فرهنگ یکی از برگزارکنند‌گان این مسابقه گفته است، مسابقه امسال زیر نام «افغان اسکی چلینج» برگزار شده و سال آینده قرار است به نام «افغان اسکی در المپیک» ثبت شود.

وی گفت: «هدف از راه‌اندازی چنین مسابقات، ترویج ورزش اسکی، رشد جوانان در بخش ورزش و دوری جوانان از اعتیاد به مواد مخدر است.»

همچنین در بخش بانوان، فاطمه نظری از افغانستان مقام اول را در این مسابقه کسب کرده است.

قابل یادآوری است که در ولایت بامیان به علت داشتن امنیت خوب و کوه‌های پر از برف در فصل زمستان از چند سال به این طرف مسابقات اسکی برگزار می‌شود و سالانه صدها هزار توریست برای بازدید از این ولایت از ولایت‌های مختلف افغانستان و کشورهای دور و نزدیک جهان به این ولایت می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا