اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

پاکستان، طالبان را به عمل به تعهداتش وادار کند

وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه پاکستان روز یک‌شنبه در اطللاعیه‌ای از اسلام‌آباد خواست طالبان را واردار به توقف خشونت و عمل به تعهداتش کند .

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ وزیر خارجه پاکستان چند روز پیش از جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا خواست با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به توافق‌نامه این کشور با طالبان پایبند باشد.

وزارت خارجه افغانستان در ادامه این اطلاعیه از دولت پاکستان و شرکای بین‌المللی خواست تا به طالبان برای عملی کردن تعهداتشان برای کاهش خشونت‌ها، برقراری آتش‌بس سراسری و قطع رابطه با گروه‌های تروریستی فشار وارد کند تا زمینه گفتگوی معنادار برای دستیابی به صلح و توافق سیاسی هموار شود.

در ادامه این اطلاعیه اضافه شده است که افغانستان از تلاش تمام طرف‌هایی که برای برقراری صلح صادقانه تلاش می کنند قدردانی می‌کند.

وزارت امور خارجه افغانستان در ادامه از همه طرف‌های دخیل در روند صلح افغانستان خواسته است به تعهدات خود برای دستیابی به صلح عمل کنند.

در ادامه اطلاعیه وزارت امور خارجه افغانستان آمده است: دولت با آزادی ۶ هزار زندانی طالبان، اعلام آمادگی برای آتش‌بس فوری و سراسری و شرکت صادقانه در گفتگوهای صلح تمام تلاش خود را برای هموار کردن راه دستیابی به توافق جامع و عملی به کار گرفته است.

براساس گزارش وزارت امور خارجه افغانستان، طالبان نه تنها به تعهدات خود برای آتش‌بس سراسری عمل نکرده، بلکه با دست زدن به ترورهای هدفمند و افزایش خشونت، چالش تازه‌ای برای دستیابی به صلح ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان نیز چند روز پیش در سفری به ولایت هرات در دیدار با مردم این ولایت از طالبان خواست که برای دستیابی به صلح با قطع رابطه خود با پاکستان، دست از تابعیت دوگانه بردارند.

دکمه بازگشت به بالا