اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخابات

ترامپ: انتخابات افغانستان بهتر از انتخابات آمریکاست!

رئیس ‌جمهور آمریکا با مقایسه برگزاری انتخابات در کشورش با افغانستان، گفت که انتخابات ایالات‌متحده «جهان سومی» بود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا با مقایسه برگزاری انتخابات در کشورش با افغانستان، گفت که انتخابات ایالات‌متحده «جهان سومی» بود.
رئیس ‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک مرد نظامی جوان که در افغانستان کار می‌کند به من گفت که انتخابات در افغانستان خیلی امن‌تر و بهتر از رأی‌گیری ۲۰۲۰ آمریکا برگزار می‌شود. انتخابات ما با میلیون‌ها و میلیون‌ها رأی مخدوش ارسال شده یک رأی‌گیری جهان سومی بود! رئیس‌ جمهوری جعلی!»
استفاده رئیس‌ جمهوری کنونی آمریکا از عبارت «رئیس‌ جمهوری جعلی» در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌ جمهوری منتخب ایالات‌ متحده در انتخابات سوم نوامبر بیش از هفت میلیون رأی بیشتر از نامزد جمهوری‌خواهان به دست آورد. نامزد دموکرات‌ها همچنین با پیروزی در اکثر ایالت‌های سرنوشت‌ساز توانست با ۳۰۶ رأی در برابر ۲۳۲ رأی دونالد ترامپ را در کالج الکترال شکست دهد.
دونالد ترامپ که شکایت‌های متعددش از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دادگاه‌های فدرال و دیوان عالی آمریکا رد شده است تاکنون از پذیرش نتیجه انتخابات روز سوم نوامبر سر باز زده است. او در یکی از توئیت‌های دیگرش روز شنبه دیوان عالی ایالات‌متحده را «ناکارآمد» و «ضعیف» خواند.
انتقاد رئیس ‌جمهوری کنونی آمریکا از عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور در حالی مطرح می‌شود که از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا سه نفر منصوب شخص او هستند.

دکمه بازگشت به بالا