اخبار هیدرافغانستاناقتصادیزنان

تلاش برای رشد تولیدات و محصولات بانوان صنعت‌کار در بلخ

ریاست امور زنان در بلخ می‌گوید که در آستانه صدمین سالگرد استقلال افغانستان نمایشگاه  سه‌روزه‌ای را  برای به نمایش گذاشتن تولیدات و محصولات دست‌ساز بانوان در شهر مزارشریف برگزار کرده است.

شهلا حدید، رئیس امور زنان بلخ، هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه را رشد و انکشاف محصولات و تولیدات دست‌ساز بانوان بلخ و جلب‌توجه بازرگانان داخلی و خارجی به محصولات آنان عنوان کرد.

در همین حال برخی از زنان تجارت‌پیشه می‌گویند که برای رشد و افزایش تولیدات و محصولات‌شان، آنان نیاز جدی به حمایت دولت و مردم دارند.

آنان از شهروندان کشور می‌خواهند تا با استفاده از محصولات داخلی از تولیدات و محصولات آنان حمایت کنند.

بانو فرشته، بانویی است که به تازگی پا به عرصه تجارت گذاشته است. او با همکاری تنی چند از بانوان دیگر یک کارخانه تولید شیرینی را راه‌اندازی کرده است و افزون بر خود زمینه اشتغال را برای ۶ تن از بانوان دیگر مهیا کرده است.

بانو فرشته می‌گوید که در اوایل فروش محصولاتشان کم بود؛ اما با اشتراک در این‌گونه نمایشگاه‌ها بر میزان فروشات و فرمایشات‌شان افزوده شده است

او علت روی آوردنش به تجارت و راه‌اندازی کارخانه تولید شیرینی را ایجاد زمینه‌های کاری برای بانوانی دانست که توانایی کار در خارج از خانه را ندارند.

از سویی هم رئیس امور زنان بلخ می‌گوید که با ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی بیشتر بانوان توانستند قراردادهای بزرگ داخلی و خارجی را به دست آورند.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا