اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

تخریب دوباره سنگ‌قبر احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از پنجشیر نشان می‌دهد که سنگ قبر احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان بار دیگر تخریب شده است.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ سنگ قبر احمدشاه مسعود در حالی تخریب می‌شود که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، دست‌کم دو بار دیگر به این آرامگاه آسیب‌هایی وارد شده بود. هنوز روشن نیست چه کسانی دست به تخریب زده‌اند.

 

پیش از این، یک بار حفاظ شیشه‌ای مقبره احمدشاه مسعود شکسته و بار دیگر سنگ آرامگاه او تخریب شده بود. مقامات محلی طالبان تاکنون در این مورد اظهارنظر نکرده‌اند. در حکومت پیشین، آرامگاه احمدشاه مسعود از سوی نیروهای امنیتی محافظت می‌شد. با تسلط طالبان بر افغانستان، افراد طالبان در آرامگاه او مستقر شدند.

احمدشاه مسعود، وزیر دفاع سابق افغانستان و یکی از مخالفان سرسخت طالبان بود. گروه طالبان در دور اول رژیم خود به‌علت مقاومت احمدشاه مسعود نتوانستند ولایت پنجشیر را تصرف کنند.

در ثور امسال نیز ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد افراد طالبان به صورت گروهی در آرامگاه مسعود می‌رقصیدند. این اقدام با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد و شمار زیادی این رفتار طالبان را مخالف ارزش‌های اسلامی و فرهنگی عنوان کردند.

دکمه بازگشت به بالا