اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیصلحگزارش

آلمان نسبت به خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان هشدار داد

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ وزیر دفاع آلمان روز شنبه چهاردهم سپتامبر با اعلام این مطلب یادآور شد که خروج نظامیان ناتو می‌تواند زمینه را برای حاکمیت یک رژیم سخت‌گیر اسلامی توسط طالبان فراهم کند.

خانم آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان که از مسئولان بلندپایه حزب دمکرات مسیحی و جانشین احتمالی آنگلا مرکل در راس این حزب است همچنین تصریح کرده است که تشکیل چنین حکومتی در افغانستان می‌تواند به‌ویژه برای زنان این کشور شرایط بسیار دشواری را به همراه داشته باشد.

خانم کرامپ-کارن که در یک اجتماع مختص زنان و تدارک دیده شده از سوی حزب دمکرات مسیحی سخن می‌گفت در ادامه تصریح کرد: «این نگرانی وجود دارد که اگر از مسئولیتمان در افغانستان شانه خالی کنیم با شرایطی هولناکی در این کشور مواجه خواهیم شد که سنگسار و اعدام زنان و نیز ممنوعیت تحصیل و ازدواج برای دختران از نشانه‌های بارز آن است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که پیش‌تر وعده خروج نظامیان کشورش از خاک افغانستان را داده بود به تازگی طی حکمی ضمن دستور برای توقف گفتگوهای صلح با نمایندگان گروه طالبان، نشست پیش‌بینی‌شده خود در کمپ دیوید با رهبران این گروه را لغو کرد.

دستور توقف گفتگوهای صلح با طالبان پس از آن صادر شد که در جریان حمله‌ای در کابل دوازده تن از جمله یک سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند. گروه طالبان که در زمان این حمله به توافق اولیه صلح با فرستاده ویژه دونالد ترامپ دست یافته بود همچون چند حمله پیشین مسئولیت این اقدام مرگبار را برعهده گرفت.

آلمان ۱۳۰۰ سرباز را در قالب نیروی ناتو به افغانستان فرستاده است؛ ماموریت نظامیان آلمانی در آلمان بر اساس مصوبه پارلمان این کشور مارس سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

این در حالیست که آمریکا در حال حاضر ۱۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد و هجده سال پس از سرنگونی حکومت طالبان همچنان درگیر جنگی خونین در این کشور است. ایالات متحده آمریکا به تازگی برلین را تحت فشار قرار داده تا بر اساس مصوبه ناتو بودجه نظامی خود را تا سطح دو درصد تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهد.

دکمه بازگشت به بالا