اخبار هیدراسلایدافغانستانامنیتگزارش

حمدالله محب: کابل: افغانستان بیشترین آسیب را از ناحیه تهدیدات منطقه‌ای متقبل شده است

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در دومین کنفرانس گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای که روز چهارشنبه با موضوع افغانستان در تهران برگزار شد، به تهدیدات تروریسم، افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، مواد مخدر و حمایت برخی دولت‌ها از بازیگران غیردولتی به عنوان عناصر مخل امنیت در منطقه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: «بدبختانه افغانستان یکی از کشورهای منطقه است که با وجود پیشرفت‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، بیشترین آسیب را از ناحیه تهدیدات منطقه‌ای متقبل شده است. همکاری ما در جهت مقابله با تروریسم با مشارکت و مساعی کشورهای منطقه ادامه خواهد یافت.»

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست تصریح کرد: «داشتن منابع متنوع انرژی، قرار داشتن مسیرهای کلیدی انتقال انرژی به دیگر نقاط دنیا، نیروی کار، نیروهای جوان، تولید کالا و تجارت، فرصت‌های استثنایی هستند که به منطقه ما اهمیت خاصی می‌بخشد.»

محب همچنین در ادامه اظهاراتش حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را تنها گزینه برای ایجاد ثبات در این کشور دانست و گفت: «قابلیت‌های این نیروها به طور مداوم در حال بهبود است. تسلیم شدن صدها تروریست داعشی در ننگرهار در ماه نوامبر سال جاری نمایانگر اراده محکم و ظرفیت نیروهای مذکور است.»

دکمه بازگشت به بالا