اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

تجهیز نیروهای آمریکایی در افغانستان به پهبادهای مینیاتوری

ارتش آمریکا به منظور کاهش تلفات یگان‌های زمینی‌اش در افغانستان آنان را با پهپادهای جاسوسی میناتوری مجهز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از اسپوتنیک، وب‌سایت «زیروهج» نوشت: ارتش آمریکا قصد دارد تا تقریباً همه یگان‌های زمینی خود را در افغانستان را به پهپادهای جاسوسی مینیاتوری به نام «بلک هورنت» مجهز کند.

ارتش آمریکا در آستانه چرخش تابستانی نیروهایش در افغانستان بیش از ۹ هزار پهپاد جاسوسی مینیاتوری را از شرکت آمریکایی «فلر» به ارزش ۴۰ میلیون دالر خریداری کرده است.

قرار است نیروهای آمریکایی از این پهپادها در میدان‌های جنگ در افغانستان در برابر طالبان استفاده کنند، ارتش آمریکا بر این باور است که این کار در کاهش تلفات نظامیان آمریکایی در این کشور موثر واقع خواهد شد.

پهپادهای بلک هورنت به قدری کوچک هستند که به راحتی در کف دست جا می‌گیرند ۱۶ سانتی متر طول و کمتر از ۳۳ گرم وزن دارند.این پهپادها می‌توانند با سرعت بیش از ۲۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و پس از هربار شارژ به مدت ۲۵ دقیقه پرواز کنند.

این پهپاد‌های جاسوسی می‌توانند تصاویر اچ‌دی HD گرفته و یا هم به صورت زنده فیلم‌برداری کرده و داده‌ها را به اپراتورهایی که در روی زمین هستند ارسال کند. پهپاد مینیاتوری بلک هورنت پیش از این نیز توسط نیروهای انگلیسی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که نیروهای آمریکایی در افغانستان برای مقابله با اهداف غیرنظامی تسلیحات جدیدی را مورد استفاده قرار می‌دهند که باعث ایجاد اختلال بینایی، تنفسی و گوارشی موقت در قربانیان می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا