اخبار هیدرافغانستانگزارش

انتقاد والی هرات از بی‌توجهی برخی از عالمان دین به خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ والی هرات در این نشست گفت، شماری از عالمان دین که اجماع جامعه اسلامی، فتوای الازهر و نوعیت برخورد مکه‌ مکرمه و مدینه ‌منوره با ویروس کرونا را نادیده گرفته‌اند و با سرنوشت مردم بازی می‌کنند، تاریخ این غفلت آنان را فراموش نخواهد کرد.

قتالی گفت، در حالی‌که اسلام بر حفظ جان مسلمانان تأکید کرده است، اما برخی از افراد از این وضعیت برای خود فضاسازی می‌کنند.

والی هرات در حالی از برخی عالمان دین انتقاد می‌کند که هفته گذشته مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات، نماز جمعه را با اشتراک هزاران تن از باشندگان این ولایت بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کرد. با اینکه مقام‌های افغانستان از چندی به این سو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تجمعات را ممنوع کرده‌اند.

قبل از این نیز برخی مقام‌های صحی افغانستان از نادیده گرفته شدن دستورالعمل‌های طبی برای مقابله با ویروس کرونا از سوی برخی عالمان دین ابراز نگرانی کرده و خواهان اقدام جدی وزارت ارشاد، حج و اوقاف این کشور شدند.

از سوی دیگر، وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه سه‌شنبه ۹ ثور در نشست خبری در کابل گفت، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ مورد مثبت تازه در این کشور ثبت شد که با ثبت این موارد آمار مجموع مبتلایان به یک هزار و ۸۲۸ نفر رسید.

به گزارش روزنامه «اطلاعات روز» مایار اضافه کرد، این مورد مثبت تازه شامل ۲۱ نفر در هرات، ۱۵ نفر در کابل، ۱۵ نفر در قندهار، ۱۰ نفر در بلخ، ۹ نفر در لوگر، ۸ نفر در جوزجان، ۷ نفر در پنجشیر، ۷ نفر در لغمان، ۷ نفر پکتیا، ۶ نفر در غزنی، ۶ نفر در تخار، ۵ نفر در ننگرهار، دو نفر در هلمند، دو نفر در میدان‌وردک، دو نفر در کنر، یک نفر در بادغیس، یک نفر در کاپیسا و یک نفر دیگر در ولایت بدخشان می شود.

وی افزوده است که تاکنون ۵۸ نفر بر اثر ویروس کرونا در افغانستان جان باخته و ۲۲۸ نفر دیگر مصاب به این ویروس بهبود یافته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا