اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

دونالد ترامپ در ۱۱ سپتامبر قول داد نبرد علیه طالبان تشدید شود

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ ترامپ در پنتاگون افزود: «در چهار روز گذشته به دشمنان‌مان سخت‌تر از گذشته ضربه زدیم و این موضوع ادامه پیدا می‌کند.» رئیس جمهوری آمریکا جزئیات بیشتری درباره این ضربه که از آن نام برد اعلام نکرد.

حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که منجر به کشته شدن حدود ۳ هزار نفر شد، ایالات متحده آمریکا را وادار کرد تا حمله نظامی گسترده‌ای علیه رژیم طالبان در افغانستان انجام دهد؛‌ این حملات گسترده باعث سقوط طالبان شد.

ترامپ تأکید کرد که مذاکرات با طالبان پس از حمله چند روز گذشته این گروه لغو شد.

رئیس جمهوری آمریکا در روز هشت سپتامبر با انتشار یک توییت از پایان مذاکرات صلح با طالبان خبر داده بود. آقای ترامپ نوشته بود که این تصمیم پس از آن گرفته شد که طالبان مسئولیت دو حمله هفته گذشته در کابل را که منجر به مرگ یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر شد، بر عهده گرفت.

تعداد سربازان فعلی آمریکا در افغانستان حدود ۱۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود درحالی‌که در سال ۲۰۱۰ تعداد ۱۰۰ هزار تن از سربازان آمریکایی در این کشور حضور داشتند.

ترامپ همچنین در سخنرانی خود در پنتاگون، شبه‌نظامیانی که قصد حمله دیگر به خاک آمریکا را دارند تهدید کرد و گفت که پاسخ به این حمله مانند چیزهایی که قبلاً دیده‌اید نخواهد بود.

وی گفت: اگر به هر دلیلی آن‌ها ]تروریستان[ به کشور ما برگردند، ما در هرجایی که هستند می‌رویم و از قدرتی استفاده خواهیم کرد که نمونه آن را ایالات متحده هیچ‌گاه استفاده نکرده است.

وی افزود: «من حتی درباره قدرت هسته‌ای صحبت نمی‌کنم. آن‌ها هرگز چیزی مانند آنچه برایشان رخ می‌دهد نخواهند دید.»

دکمه بازگشت به بالا