اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

معاون سیاسی رئیس‌الوزرای طالبان: شماری از حلقات مغرض وضعیت را وارونه جلوه می‌دهند

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان در دیدار با سعید بن مبارک الخیارین، سفیر قطر گفت بعضی حلقات مغرض وضعیت افغانستان را وارونه جلوه می‌دهند.

به گزارش شانا به نقل از آژانس باختر؛ در این دیدار معاون سیاسی ریاست‌الوزرا از تلاش‌های قطر برای میزبانی هیئت حکومت طالبان و ایالات متحده آمریکا در روند صلح و میزبانی اعضای این گروه و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در شرایط دشوار، تشکر کرد.

مولوی عبدالکبیر گفت که طالبان در کنار گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با قطر، خواستار توسعه بیشتر مناسبات حسنه در عرصه‌های مختلف با این کشور است. وی افزود: ما می‌خواهیم به میانجیگری قطر با کشورهای اسلامی و جامعه بین‌المللی روابط خوب ایجاد کنیم تا کمک‌های بشردوستانه با افغانستان بیش‌تر افزایش یابد.

معاون سیاسی حکومت طالبان گفته است که اکنون در افغانستان امنیت قابل اطمینان تامین است، تاکنون از طریق کمیسیون تماس، ۳۸۰ تن از افراد بلندرتبه دولتی اداره پیشین به افغانستان بازگشته‌اند و به‌صورت مصون مصروف امور زندگی خود هستند؛ اما بعضی از حلقات مغرض وضعیت را وارونه جلوه می‌دهند.

گفتنی است که براساس گزارش رسانه‌ها، طی بیش از یک سال از واگذاری کشور به طالبان، تعدادی از نیروهای امنیتی حکومت پیشین در مناطق مختلف بازداشت، کشته و یا زخمی شده‌اند.

افزایش محدودیت‌ها بر زنان و خبرنگاران، بستن در مکاتب بر روی دختران صنف‌های ششم به بالا و همچنین فقر و بی‌کاری بر میزان مهاجرت شهروندان از کشور افزوده است.

دکمه بازگشت به بالا